+

Tο κάθε ακίνητο είναι ξεχωριστό και οι αλλαγές θα πρέπει να προσαρμοστούν ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες του. Επίσης, η κάθε τουριστική μονάδα θέτει διαφορετικούς στόχους, έχει διαφορετικό target group, διαθέτει διαφορετικό budget κ.α.

Πως μπορείτε να ξεκινήσετε;

Αρχικά, να αναφέρουμε πως το πρώτο βήμα είναι να θέσετε τους στόχους που θέλετε να επιτεύξετε. Όταν καθορίσετε και οριστικοποιήσετε πρώτα τον στόχο, τότε αυτόματα και οι αλλαγές γίνονται πιο ορατές και συγκεκριμένες. Η βελτίωση προέρχεται από διάφορες ανάγκες, όπως για παράδειγμα, να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες, να αυξήσετε τις τιμές ή να βελτιώσετε τις online κριτικές σας.

Με ποιους τρόπους μπορείτε να βελτιώσετε την τουριστική σας μονάδα;

 Η βελτιστοποίηση μπορεί να γίνει μέσα από τις πιο μικρές εώς και τις πιο μεγάλες αλλαγές ενώ μπορείτε να ξεκινήσετε με απλές κινήσεις:

  1. Γενικός έλεγχος φθαρτότητας αντικειμένων στους εσωτερικούς/ εξωτερικούς χώρους αλλά και περιμετρικά της τουριστική σας μονάδα

Αντικείμενα που άμεσα ή έμμεσα συμβάλουν στη καθαριότητα και την υγιεινή της τουριστικής σας μονάδας, (όπως κλινοσκεπάσματα, ιματισμό, στρώματα ύπνου κ.α.) είναι απαραίτητο να ελέγχονται και να αλλάζονται κρατώντας πάντα την ποιότητα σε υψηλά επίπεδα. Φυσικά, ο έλεγχος πρέπει να είναι συνεχής σε όλους τους χώρους αλλά ιδιαίτερη προσοχή δίνεται σε οτιδήποτε χρησιμοποιείται διαρκώς και από όλους τους επισκέπτες σας.

 

  1. (Ολική) Ανακαίνιση χώρου

 Η ολική ή η μερική ανακαίνιση χώρου αναφέρεται κυρίως για ακίνητα και τουριστικές μονάδες που λειτουργούν αρκετά χρόνια. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να φτάσετε σε σημείο έκτατης ανάγκης (π.χ. λόγω φθαρτότητας) για να κάνετε κάποια ανακαίνιση ούτε ότι είναι χρήσιμο να αλλάζετε συνεχώς την επίπλωση και τη διαμόρφωση των χώρων. Μπορείτε να κάνετε απλές αλλά με μεγάλη ζήτηση προσθέσεις όπως είναι ο χώρος εργασίας για φορητούς υπολογιστές.

Μία μινιμαλιστική προσέγγιση σίγουρα θα βοηθήσει στη μακροζωία του χώρου σας.

 

  1. Βελτιστοποίηση ταχύτητας δικτύου (WiFi)

Με τις αλλαγές που έχουν γίνει στο τουρισμό, ειδικά κατά την διάρκεια και την μετά Covid εποχή, οι επισκέπτες είναι ιδιαίτερα ‘ανήσυχοι’ για την ταχύτητα και την κάλυψη του σήματος.

Πιο ξεκάθαρα, η τηλεργασία είναι ένα θέμα που όχι απλά συζητιέται περισσότερο από ποτέ αλλά έχει εφαρμοστεί ιδιαίτερα αισθητά και οι προσδοκίες γύρω από το WiFi είναι ιδιαίτερα απαιτητικές. Γι’αυτό δε φτάνει απλά ένα καλό σήμα που καλύπτει ένα μεγάλο μέρος εσωτερικών και εξωτερικών χώρων. Όπως επίσης, δε θα πρέπει να ρισκάρετε κάποιο τυχόν αρνητικό online σχόλιο που μπορεί να περιλαμβάνει την απόδοση του δικτύου σας.

 

  1. Βέλτιστη παροχή ιδιωτικότητας

 Εδώ δεν χρειάζεται να πούμε πολλά, πιστεύω πως όλοι καταλαβαίνουμε πόση σημαντική είναι η ιδιωτικότητα των επισκεπτών.

Η επίτευξη μπορεί να γίνει μέσω κάποιων φυσικών προσθέσεων (π.χ. δέντρα/ θάμνους) περιμετρικά της έκτασης ή με την δημιουργία κάποιου τεχνητού φράχτη. Όποιον τρόπο κι αν διαλέξετε για να πετύχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψην η αισθητική και ο χαρακτήρας της κάθε τουριστικής μονάδας.

 

  1. Παροχή κλιματισμού/θέρμανσης σε όλους τους εσωτερικούς χώρους

Κι όμως… δεν είναι πάντα δεδομένο!

Η παροχή αυτή δεν είναι απλά απαραίτητη αλλά μείζονος σημασίας για όλες τις μονάδες που υποδέχονται επισκέπτες είτε τους χειμερινούς είτε τους θερινούς μήνες. Με κριτήριο την μέγιστη άνεση των επισκεπτών σας, όπου και να βρίσκονται στον χώρο κατά την διάρκεια της διαμονής τους, είναι ένα από τα πρώτα πράγματα στη λίστα σας.

 

  1. Σωστή αντιστοιχία παροχών ανά άτομο

 Σίγουρα είναι σημαντικό οι επισκέπτες σας να νιώθουν πως δε τους λείπει τίποτα. Αυτό μπορεί να είναι τα bath amenities, έξτρα ιματισμός, παροχές κουζίνας ή ακόμα και οι καρέκλες γύρω από το τραπέζι.

Σίγουρα κάποιες από τις παροχές θα πρέπει να δίνονται παραπάνω από τον αριθμό των επισκεπτών, εώς και να διπλασιαστούν.

 

  1. Πρωινό γεύμα

 Μπορεί να παρέχετε ήδη πρωινό γεύμα και να έχει έρθει η στιγμή να το εμπλουτίσετε αλλά μπορεί και να μην υπάρχει σαν παροχή, όμως σίγουρα αξίζει να το σκεφτείτε.

Όπως έχουμε πει ξανά, οι ανάγκες του κάθε καταλύματος είναι διαφορετικές, ακόμη και στο αν ένα πρωινό γεύμα είναι εφικτό. Μπορεί να σκέφτεστε πως με αυτό τον τρόπο θα αυξήσετε τα έξοδα σας και να διστάζετε αλλά έτσι μπορείτε να αυξήσετε και τα έσοδα σας, χρησιμοποιώντας διαφορετική τιμολόγηση.

Επίσης, ένα καλά φροντισμένο πρωινό φέρνει ως αποτέλεσμα καλύτερες online κριτικές.

 

  1. Ανανέωση/έλεγχος παροχής υπηρεσιών

 Οι υπηρεσίες εξαρτώνται κυρίως από το ανθρώπινο δυναμικό, γι’αυτό και χρειάζεται επιπλέον έλεγχος για δυνατότητα ανάπτυξης.

Για παράδειγμα, μπορείτε να ελέγξετε αν η ποιότητα ή η συχνότητα παροχής καθαρισμού (housekeeping) είναι επαρκής. Ακόμη, βεβαιωθείτε ότι ο άνθρωπος κλειδί στην επικοινωνία με τους επισκέπτες σας (concierge), είναι πλήρη ενημερωμένος για τις τοπικές δραστηριότητες και προτάσεις.

 

  1. Εξοπλισμός γυμναστικής

 This article is all about customer satisfaction!

Αναφερόμενοι σε βίλες ή καταλύματα που έχουν αρκετό εξωτερικό χώρο ελεύθερο, χαρίστε την ευκαιρία στους επισκέπτες σας να απολαύσουν με άνεση μία ευχάριστη πρωινή τους ρουτίνα, όπως είναι η γυμναστική. Εξάλλου, η ευεξία είναι αναπόσπαστο κομμάτι ενός ταξιδιού με την γενικότερη έννοια του.

 

  1. Welcome basket/ Farewell gift

 Τέλος, προσφέρετε στους επισκέπτες σας το μέγιστο της φιλοξενίας.

Μπορείτε στην άφιξη τους να τους κάνετε ένα δώρο που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κατά την διάρκεια της διαμονής τους όπως τοπικά προϊόντα, λιχουδιές για τα παιδιά κ.α.

Ακόμα, την ημέρα του check out μπορείτε να τους χαρίσετε κάτι ώστε να σας θυμούνται και με αυτό τον τρόπο να τους ευχαριστήσετε  εμπράκτως που επέλεξαν να μείνουν στη δική σας τουριστική μονάδα.


Υπάρχουν πολλοί τρόποι να βελτιώσετε την εικόνα του καταλύματος σας, είτε στην φυσική είστε στην ηλεκτρονική του εμφάνιση, που δεν έχουν αναφερθεί παραπάνω. Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και οι ανάγκες του κάθε ακινήτου όπως και οι στόχοι του κάθε ιδιοκτήτη είναι ξεχωριστές. Επίσης, κάποιες αλλαγές λόγω κόστους ή χρόνου μπορούν να γίνουν μεμονωμένα από κάποιες άλλες.

Σημαντική σημείωση: Μην θυσιάσετε την ποιότητα έναντι της ποσότητας για οποιαδήποτε βελτιστοποίηση επιθυμείτε να πραγματοποιήσετε.